Curs de nutriția mamei (individual)

Curs de nutriția mamei (individual)

Rezervă-ți locul acum!

Păstrează-ți sănătatea când alăptezi
Alimentația în timpul alăptării poate fi o problemă pentru multe mame. Cât ar trebui să mănânce? Ce ar fi bine să evite? Cum ar putea să știe ce afectează bebelușul? O femeie care nu se hrănește corespunzător poate avea un copil sănătos, dar va fi în detrimentul propriei stări de sănătate. Dacă aveți lipsuri nutriționale, corpul va face din producția de lapte prioritatea sa numărul 1, în timp ce nevoile mamei vor avea de suferit.

De ce cursul e grozav pentru mămici:
- Mamele învață să mănânce în acord cu noul rol și să-și păstreze sănătatea și vigoarea.
- Sunt clarificate miturile despre efectele dietei mamei asupra calității și cantității de lapte matern

Ce teme parcurgem împreună
- Calculul necesarului energetic pentru asigurarea nutrienților mamei și copilului
- Principii alimentare pentru susținerea lactației și a refacerii organismului matern după naștere
- Principii alimentare pentru asigurarea lactației și a revenirii mamei la greutatea de dinainte de sarcină
- Strategii de optimizare a timpului în bucătărie

Alimentația în timpul alăptării poate fi o problemă pentru multe mame. Cât ar trebui să mănânce? Ce ar fi bine să evite? Cum ar putea ști ce afectează bebelușul? În primele 6 luni, atunci când alăptează, mama produce, în medie, 750 ml de lapte pe zi și are nevoie de un surplus de 500 – 600 de kilocalorii pe zi. Restul de necesar energetic pentru producerea laptelui este acoperit prin utilizarea depozitelor din timpul sarcinii – da, vestea bună e că alăptatul te ajută să piezi kilogramele în plus!

Nu trebuie, deci, să-ți dublezi porțiile de mâncare: un pahar mare cu lapte, câteva fructe uscate și un bol de cereale integrale acoperă surplusul de calorii necesar în perioada alăptării. Important este să consumi alimente de calitate, bogate în nutrienți, nu în calorii.

Specialiștii recomandă ca meniul mamei care alăptează să conțină:
- 5 – 7 porții de cereale
- 4 – 5 porții de legume
- 3 – 4 porții de fructe
- 3 porții de lactate
- 2 porții de proteine de bună calitate
- acizi grași esențiali

Alege meniuri bogate în proteine, esențiale pentru buna creștere (la propriu!) a bebelușului. Poți mânca ouă și carne (din surse verificate), lactate, fasole, linte. Ai grijă să speli bine fructele și legumele, eventual cu o soluție de apă și bicarbonat de sodiu, pentru a îndepărta pesticidele cu care au fost stropite.

Atenție la calciu!
Bebelușul are nevoie de calciu pentru a-și dezvolta sistemul osos, așa că mamei care alăptează îi trebuie 1000 – 1300 de miligrame de calciu zilnic, pentru a evita probleme articulare (osteoporoză) și cardiace, în special dacă planifică să alăpteze prelungit (peste 1 an). Consumă 3 porții/ zi de lactate sau de produse fortificate din soia.

Consumă alimente bogate în fier!
Necesarul zilnic de fier, deși ceva mai scăzut decât în sarcină, rămâne ridicat pentru perioada în care alăptezi, mai ales că rezervele de fier se formează greu și se epuizează repede, iar bebelușul își ia necesarul de fier din laptele matern. Ferește-l, deci, de anemia feriprivă și consumă legume cu frunze verzi, sfeclă, nuci și alte alimente bogate în fier.

Cât mai multe lichide!
Corpul tău are nevoie de cât mai multe lichide, pentru a putea produce suficient lapte. De altfel, vei simți nevoia să bei foarte multe lichide, căci oxitocina secretată în timpul alăptării induce senzația de sete. Bea cel puțin 8 pahare de apă pe zi, dar ferește-te de sucurile îndulcite (care conțin calorii goale) și stai departe de cafea, chiar dacă oboseala te doboară. Orice mănânci și bei tu trece rapid în laptele matern și, astfel, este metabolizat și de bebeluș. Uită, deci, de alcool în perioada în care alăptezi!

O alimentație echilibrată este importantă atât pentru starea ta de sănătate, cât și pentru a-i furniza celui mic lapte de calitate și a-l ajuta să crească bine și sănătos. În plus, meniurile variate din perioada în care alăptezi îl obișnuiesc pe cel mic cu diversitatea de arome și reduc riscul de mofturi la masă atunci când cel mic va începe să mănânce diversificat – spun specialiștii.


*** Există posibilitatea să faceți cursul și one to one cu un educator perinatal prin Whatsapp. Costul cursului individual este 150 de lei.
Pentru a vă rezerva un loc, ne puteți scrie la programari@programsamas.ro sau ne puteți suna la 0786 176 949.
De asemenea, puteți utiliza formularul de rezervare de mai jos, alegând ca localitate opțiunea "Toate localitățile". Selectați data și ora pe care le doriți, iar la locație alegeți "La domiciliu (oraș)".

Codul cursului: SMS32
Tipul cursului: Curs individual



Acest site foloseste module cookies. Navigand pe acest site sunteti de acord cu acestea. Pentru mai multe informatii click aici. Inchide